Sommerkonkurranse

2015-07-11 07.10.07 12015-07-09 12.05.02 1

2015-07-09 12.05.03 1 Premiene er sponset av Coolstuff.no

Sommeren er ikke over enda, og jeg tenker at august òg kan by på brennheite dager rundt omkring i verden, og da kan disse premiene komme godt med, så jeg tenkte jeg skulle kjøre en konkurranse!

Dere så kanskje både madrassen og solcelle-laderen jeg hadde med meg til Portugal, to greier som jeg aldri visste at jeg trengte, men som jeg nå må ha med meg på enhver tur ut. Jeg ligger mye og leser på stranda, og savner alltid en nakkepute, så madrassen var midt i blinken, og laderen også for ei som tar mye bilder til Instagram og spiller mye Criminal Case! Den tredje premien er det velkjente skrapekartet i deluxe-versjon, som jeg har delt ut noen ganger før, og som er SÅ FINT på veggen og så gøy å komme hjem og skrape etter å ha oppdaget et helt nytt land der ute i verden.

Konkurranse
Fortell meg om ditt beste sommerminne i 2015 så langt, og skriv hvilken av premiene du har mest lyst til å vinne! Jeg trekker ut tre av dere som vinner hvert deres ønske. Husk å legge igjen e-postadressen deres så jeg får tak i dere!

Lykke til!

42 kommentarer

1. Mitt beste sommer minne så langt er faktisk litt vanskelig og finne ut av! Om det er å gå småbedugget på bryggekanten under en festival, eller om det var den kvelden jeg og mine to beste venninder bestemte oss for og gå en tur, vi gikk ned til sjøkanten for å sitte på berge å bare føle stillheten! Det var nydelig det!

Hadde jeg vunnet en premie, ville jeg ha hatt kartet, bare for og kunne skrape alle de plassene jeg har vært, og for å se hvor reisen skal gå videre!

Håper du har hatt en super sommer så langt! 🙂

(min e-postadresse er malin.jea.stein@gmail.som)

2. Synneopsis

Beste sommerminne så langt:
    Møte vennene jeg har holdt fast på siden ungdomsskolen, men sjelden ser siden vi bor på hver våre kanter av landet, på vår faste kinarestaurant i hjembyen, for å vise frem kjæresten min som de ikke hadde hilst på enda.

(PS: Vil helst vinne det fine kartet, det ønsker jeg meg hver gang du viser ditt.)

3. Julie S.

Har kjempelyst på reisekartet som en oppmuntring og motivasjonsfaktor på studiene jeg straks skal begynne på. Mitt beste sommerminne så langt er da jeg fikk vite at jeg kom inn på studiet jeg har jobbet så hardt for i 13 lange år 🙂

4. Marthe, travelmarthe.wordpress

Beste sommerminne så langt i år var dei dagane eg passa og var sammen med tantungen min på 14mnd. Lykkeboost! Ønsker meg solcelle-ladaren, så eg kan ta med meg når eg skal på reising seinare i år =)

5. Beste sommerminne 2015 er fra vakre Marokko! Vi var på en liten rundtur fra Marrakech til Sahara og videre til Atlasfjellene. I Atlasfjellene dro vi med oss madrasser opp på taket på huset vi bodde i for å sove der. Det var den vakreste stjernehimmelen jeg noen gang har sett og vi telte så mye som 42 stjerneskudd (!) før vi sovnet. Litt kjølig var det óg – fin forandring fra de 40 gradene vi stekte i på dagtid.

Jeg ønsker meg solcelle-lader til å ha med på neste eventyr!

6. Mitt beste sommerminne så langt er da jeg møtte igjen de tre som har vært mine beste venner siden barneskolen. Selv om jeg er lutfattig denne sommeren, var det så verdt det å spise fiskesuppe med hvitvin til, på en av Stavangers få soldager. Selv om vi ikke ses mer enn noen få ganger i året, og til høsten bor i tre forskjellige land, vet jeg at det aldri blir kleint når vi treffes igjen. Vi kan fortsatt snakke om alt og være 100 prosent oss selv, selv om vi har forandret oss mye i forskjellige retninger.

(Jeg ønsker meg solcelleladeren, fordi mobilbatteriet mitt er et kapittel for seg selv, og jeg må alltid ha med meg lader når jeg går ut døra. Dessverre er det få stikkontakter i hagen og på stranda. Ville passet perfekt å ha med seg til USA i august!)

Fortsatt god sommer til deg! 🙂

7. SHITASS, har vært på nippet til å kjøpe både skrapekart og solcelle-lader flere ganger! Solcelleladeren er jo miljøvennlig og hele pakken! Og skrapekart er så fint i ny studenthybel… Men solcellelader, det ønsker jeg meg! Mitt fineste minne er å se Norge fra toppen av en topp. (Selv om det på en måte er flere minner, så er det iallfall sommeren – å nyte utsikt fra en topp.) Å se dette vakre landet vi bor i og vite at – hei, Norge er ikke så ille!

8. Marlene

Mitt desidert beste sommerminne er da kjæresten min fra Cambridge plutselig ba meg om å se ut av vinduet mitt i studentværelset i Trondheim. Han stod like utenfor med 100 røde roser og gikk på kne! *smelter like mye hver gang jeg forteller om dette*, tror det skal MYE til for at jeg får et bedre sommerminne
    Hadde vært supergøy med reisekart, da vi kunne skravere de stedene vi vil reise til, sammen, i tiden fremover!☺️

9. Johanne

Beste minne så langt; den dagen det var 30 grader i skyggen i Bergen (!), venninna mi kom tilbake hit en tur og vi grilla og koste oss i parken. En fantastisk dag, skulle gjerne hatt flere sånne når mesteparten (les 90%) av sommeren går til jobb. Ønsker meg madrassen!

10. Mitt beste sommerminne i år er fra Samariaravinen på Kreta (dit MÅ du reise en gang!). Det var en helt utrolig naturopplevelse. Jeg ble slått i bakken av utsikten. Alt var så magisk vakkert! Og å dele det hele med kjæresten gjorde turen perfekt!

For øvrig var Kreta en vakker øy. Men jeg kunne absolutt ha hatt bruk for en madrass på stranda, så det er det jeg ønsker meg.

God sommer, Marie 🙂

11. Beate Berg Olsen

Mitt beste sommerminne i 2015: første reise på 3 år, som jeg ikke reiste alene. Reiste sammen med venninna mi, vi tok toget gjennom Roma, sov på hostell og utforsket flere steder. Det var min tredje reise med ryggsekk, og venninna mi sin første. Ønsker meg et solcellepanel, slik at jeg kan lade telefonen mens jeg reiser.

Fortsatt fin sommer til deg.

12. I 2013 møtte jeg fantastisk jente i Thailand. I over en måned drakk vi iskald øl og så på solnedgangen, danset i barføttene til halv fem på morgenen, snorklet i det krystallklare vannet og lo til vi gråt. Da hun dro hjem til Nederland trillet tårene, selv om vi lovte hverandre å møtes så fort som mulig. I begynnelsen av denne måneden fikk jeg endelig se henne igjen, og det må være det fineste sommerminnet jeg har fra i år.

13. I 2013 møtte jeg fantastisk jente i Thailand. I over en måned drakk vi iskald øl og så på solnedgangen, danset i barføttene til halv fem på morgenen, snorklet i det krystallklare vannet og lo til vi gråt. Da hun dro hjem til Nederland trillet tårene, selv om vi lovte hverandre å møtes så fort som mulig. I begynnelsen av denne måneden fikk jeg endelig se henne igjen, og det må være det fineste sommerminnet jeg har fra i år.
    Skulle jeg være så heldig å vinne, så ønsker jeg meg laderen.

14. Mitt beste ferieminne i år må være surfe- og yogaturen til Marokko i påska. Det var første gang jeg har turt å reise alene i hele mitt liv. En kneik som jeg er kjempestolt over å ha kommet over, og som jeg fremdeles syns er litt skummel. Derfor er det superinspirerende å lese om alle dine eventyr rundt om i verden (det må være lov å smiske litt ;)). Hvis jeg er så heldig å vinne så ønsker jeg meg helst madrassen, men laderen er en god nummer to 🙂

15. Christina - CavaforLunch.com

Mitt beste sommerminne er -utrolig nok – fra den kvelden stesøsteren min havnet i en bilulykke. En stressa sjåfør ga blanke faen i vikeplikten, og kjørte rett inn i siden på bilen hennes. Bilen rullet rundt fire ganger før den stanset, liggende på taket, totalt vraket. Utrolig nok klarte hun seg med bare mindre skader, og kvelden etter fikk vi henne hjem. Det er mitt beste sommerminne. Å nok en gang høre lyden av skrittene hennes opp trappen, å høre hvordan hun sparker av seg de hvite conversene slik som hundre ganger tidligere. Mitt beste minne er den kvelden hun kom hjem. I live.

Hvis jeg vinner, så ønsker jeg meg kartet. Da skal jeg henge det over sengen, og tenke på alle de fine eventyrene som vil komme 🙂

16. camillaiverden

Åh herlighet, dette kunne ikke passet bedre haha! Har savnet noe rygglene hver gang jeg har vært på stranden her i Montpellier. Ene dagen snakket vi om at vi måtte skaffe oss noe lurt, så kom jeg hjem, leste bloggen din – og DER var den geniale madrassen! Meant to be, haha. Så ja, kunne godt tenke meg å vinne den – selv om skrapekartet har stått på ønskelisten lenge.

Klarer ikke trekke frem et konkret minne, det må bli hele opplevelsen her nede i Montpellier. Det å treffe nye mennesker fra hele verden, lære fransk fra utrolig dyktige lærere – ikke minst det å bruke fransken i møte med franskmenn og merke hvordan man forbedrer seg for hver eneste dag! For ikke å snakke om å vandre rundt i Montpelliers gater, ta inn inntrykk og «bare å være til». Det føles så klisjé å skrive, men det å bare «være», vandre rundt uten tanker, uten stress og bare se og høre er en så vanvittig deilig pause fra det «masete», stressende dagliglivet hjemme. Og dét i seg selv er sommerminne nok for meg! 🙂

Fortsatt god sommer til deg!

17. Olive Olé

Mitt beste sommerminne i år er desidert da Gubbinatoren dro Karate Kid’n og meg med på baseball-kamp i den japanske proffligaen i Tokyo Dome. For en opplevelse, for et liv, for et spill! Jeg hadde ingen kunnskaper om eller interesse for baseball i forkant av denne kampen, og gjett om jeg ble positivt overrasket!

Det bare viser at det er viktig å være åpen for og positivt innstilt til nye – og annerledes – opplevelser på reise, ellers kan man jo gå glipp av noe man ikke visste at man likte 🙂

Ønsker meg kartet, vi reiser mye og til destinasjoner som ikke er av de mest vanlige for nordmenn 🙂

18. surfetur til Portugal og Lisboa
    Vil ha skrape kartet

19. Mitt beste sommerminne var vår første miniferie utenlands. I tre dager gikk vi hånd i hånd, lo, kyssa, spiste god mat og var oppslukt av hverandre. Innså nok en gang at dette er mannen jeg vil at skal bli min 🙂 Ønsker meg laderen.

20. Therese

Mitt beste sommerminne så langt i sommer er kanskje utdrikningslaget til en av mine beste venninner, det var en morsom dag det! Hadde aldri vært i utdrikningslag før, og så skulle jeg attpåtil arrangere det hele… Men dagen ble en suksess, hun var strålende fornøyd, vi kurerte en slangefobi og jeg fikk tatt zipline i Holmenkollen 😀
    Jeg ønsker meg skrapekartet! Slik at jeg kan skrape av litt når jeg endelig snart har sommerferie 🙂

21. Mitt beste sommerminne i 2015 er de dagene jeg tilbrakte hos bestemor og bestefar som jeg ikke har sett på to år (de bor på andre siden av landet). Det var så koselig å være tilbake hos dem, alt var som før, både bygda og folket. Spilte eldgamle brettspill, gikk turer i fjellet og viste fram barndommens sommer til kjæresten min 🙂

Ønsker meg skrapekartet! Synes det er så stilig!

22. mitt beste sommerminne så langt; å bestige Kilimanjaro – toppen av Afrika. Noe av det største jeg har gjort i mitt 17 år lange liv, og som jeg kommer til å huske for alltid. Gulroten i enden av toppturen var en uke i Zanzibar, som heller ikke var så ille 🙂 Jeg har veldig lyst til å vinne skrapekartet, fordi jeg er så glad i å reise. Det hadde vært utrolig gøy og en motivasjon i seg selv til å reise og oppleve mer!

23. Sommeren 2004 hvor jeg møtte min livsbåt kjærleik! Kunne aldri hatt en sommer foruten!!

Marie svarer: Hahaha, åh <3 <3 <3

24. Mitt beste sommerminne så langt i år er da venninnegjengen samlet seg med (for) mye mat. Det var god stemning og klingende latter, som om det ikke hadde vært evigheter siden vi sist fikk samlet oss ❤

Ønsker meg mest av alt skrapekartet, jeg. Så slipper jeg å skrive ut ett og fargelegge verden, selv om det også hadde gledet meg 🙂

25. Det må være da min engelske venninne kom på sitt første Norgesbesøk i juni, og jeg fikk vist henne en typisk norsk sommer med svaberg, skjærgård, ferske reker, båtkjøring og fenomenet «ventepølse» når vi griller. Det var så gøy å få inkludert henne i alt jeg bare har fortalt om tidligere 🙂

Jeg ønsker meg solcelleladeren 🙂

26. Camilla Albertine

Årets beste sommerminne så langt er nok bryllupet til et vennepar nå i juli. Så mye kjærlighet, latter, god mat, bobler og fine folk! Til tross for grå himmel, regn og lav temperatur ble jeg både rosa i kinnene og varm i hjerte. Åh, det var så fint!

Solcelleladeren, sånn for å proklamere at nå MÅ det bli sol her snart.

27. Ann-Mari

Beste sommerminne så langt i år: Jeg ble omsider venn med Herr Honda Gressklipper. Vi forstår nå hverandre på et greit nivå.
    Han drar meg ikke overalt lengre i sitt tempo, men lar meg styre det meste. Og så presser jeg heller ikke han til noe han ikke vil, eller liker – som steiner. Nesten som å være i et ekte forhold 🙂
    Madrassen ser helt suveren ut, så den står øverst på vinnerønske-lista mi.

28. Mitt beste sommerminne er ferieturen til Istanbul i sommer med mormor og mamma. Så herlig å få oppleve en SÅ FIN og spennende by med favorittdamene mine!

1. oi, glemte å skrive hva jeg ønsket meg, haha! Jeg vil veeeldig gjerne ha skrapekartet, synes det er en så fantastisk kul idé! 🙂

29. Elise H

Mitt beste sommerminne så langt er å stå på Roskilde å høre MUSE spille med en kald øl i den ene hånda, kjæresten på høyre side og besteveninna på venstre! Fantastisk konsert, festival og stemning 🙂

30. Elisabeth

det beste, men samtidig vondeste ferieminnet mitt er alltid å være på Utøya 22. juli. Det er så koselig å se igjen folk jeg ikke ser så ofte, men samtidig er det så vondt, for det er noen jeg aldri kommer til å se igjen, i tillegg til at jeg vet at mange som besøker Utøya den dagen har mistet noen. I år var spesielt koselig, da jeg fikk skravle med to kamerater jeg ikke har sett på over 1 år. Også var det veldig fint å få sett minnestedet på Utøya. Det har blitt skikkelig fint, med en stor sølvring som henger i vaiere i noen trær og på sølvringen står navnene på de som døde på Utøya den dagen. Noen familier har sagt nei, så alle navnene står ikke der, men det er spart plass i tilfelle de ombestemmer seg etterhvert.
    Et skrapekart hadde vært ålreit å hatt

31. Christine

Mitt beste sommerminne er en kveld for noen uker siden da jeg gikk tur med kjæresten min som endelig har kommet hjem for sommeren. Vi gikk langs vannet i mørket og jeg kjente at jeg ble forelsket i ham på nytt med sommerfugler i magen og varme i kinnene, og hvor ubegripelig takknemlig jeg er for dette eventyret, uansett hvor kort eller lenge det skulle vare.

32. Cecilie S

Beste sommerminne fra 2015 er roadtripen jeg og to venninner var på. Vi «forlot» kjærestene hjemme og rømte avgårde kun vi tre. Vi gikk Galdhøpiggen, Besseggen og Romsdalseggen, var i klatrepark, grillet og spilte mye kort. Sov i telt, hos en bekjent og i campinghytter rundtforbi. DET er virkelig ferieminner det, og det overgår virkelig både syden- og Indiaturen tidligere i år. Fy søren, Norgesferie er virkelig undervurdert, jeg smiler bare ved tanken på turen! Det var så vanvittig flott og for en natur vi har her! En slik tur kommer til å bli en tradisjon, hver sommer skal vi reise sammen og bestige nye topper og se nye plasser 🙂

Jeg ønsker meg derimot mest skrapekartet, da jeg har en slik lader fra før og er superfornøyd med den!

33. Kjersti

Det beste sumarminnet mitt i frå sumaren 2015 må vere då eg, kjærasten, venegjengen vår og tusen andre «cowboyar» satt med kvar vår pils i sola milla hundrevis av campingvognar på eit jorde i Skjåk og naut ei langhelg på countryfestival. Eg finn ikkje noko meir avslappande enn å berre vere til stade på den måten, utan å lytja stresse med noko 🙂

Eg er så redd for å flyge at eit slik kart dessverre ikkje kjem til å gjere seg best på veggen min, men ein solcelleladar hadde vore midt i blinken!

34. Ragnhild

Det må bli Hard Rock Rising i Barcelona med to av mine beste venner. Robbie Williams og Avicii spilte, og det var noe av det mest fantastiske jeg noen gang har opplevd! Spesielt Robbie. Han beviste virkelig at han er en legende. Om jeg vinner ønsker jeg en lader!

35. For en fin konkurranse!

Mitt beste sommerminne i 2015 er roadtrip med pappa fra Bergen til Østlandet. Jeg flyttet ut av det som har vært hjemmet mitt de siste to årene, siden utveksling til Italia står for tur neste skoleår. Han hentet meg og alt pikk pakk med tilhenger, og det endte opp med å bli en innmari hyggelig tur med masse latter. Dette til tross for at vi ved et uhell valgte en vei som tok ti timer i stedet for åtte. Følelsen var kanskje ekstra god etter månedsvis med eksamensstress og to påfølgende intense dager med pakking og nedvask av leilighet. Og Norge er så fantastisk fint!

Jeg hadde satt stoor pris på et skrapekart! Da kan jeg få skrapet vekk Italia i høst.

Ha en nydelig sommer videre 🙂

36. Jeg har jobbet hele(!!!) sommeren. Helt fra siste eksamen i juni til nå, men på fredag tar jeg heldigvis ferie og da går turen til Barcelona. Det gleder reisehjertet mitt!
    Men det beste sommerminnet fra 2015 er da da jeg og mine to storebrødre var på roadtrip fra langt oppi nord til østlandet. Det var bare en langhelg tur, men utrolig hvor morsomt man kan ha det med guttaboysan. Vi hadde allsang, så på det fantastiske landet vårt, lo og hadde det gøy.

37. først fil jeg si: for en fin blogg du har. du skriver godt og naturlig og nært og fint 🙂
    beste sommerminne så langt: helga da det var dårlige værmeldinger, men himmelen sprakk opp i solskinn og kvikksølvet nærmet seg 20 likevel 🙂
    nydelige måltider utendørs, unger som sprang og lekte med vann i hagen. solbriller, lett solbrent, skuldrene godt senket. hvilepuls 🙂
    skulle jeg være en av de heldige som blir trukket ut:
    skrapekart ville gledet globetroller-hjertet mitt stort! 🙂

hilsen Åpent^hus

38. Mitt beste sommerminne er definitivt fra språkreisa jeg var på. Helt siden jeg var liten har jeg drømt om å reise og oppdage verden, men vi har dessverre aldri hatt råd til å reise andre steder enn til Sverige på camping. så for litt over et år siden bestemte jeg meg for at jeg skulle spare opp og dra på språkreise. jeg fikk meg sommerjobb og brukte alle konfirmasjonspengene mine. Så denne sommeren har jeg vært på en rundtur i Europa. London-Paris-Firenze-Roma-Sorrento-Meteora-Aten. Nå som jeg har sett litt av det som er der ute, er jeg ivrig etter å se mer.
    jeg vil gjerne vinne skrapekartet, det hadde passet perfekt til sommerminnet mitt, og mine framtidige reiser.
    må også si at jeg elsker bloggen din! har fulgt med på den i ca et år nå! 🙂

39. omanabender.com

Kan du ikke ha en konk der man kan vinne en sexy ferie med deg?

Marie svarer: Ditt ønske er min lov

40. Har så mage gode sommerminner, men det beste må nok være når jeg dro med familien til Jotunheimen på en liten to dagers tur og vi kom helt uforberedt på at det var nesten en meter snø… Vi fant allikevel en teltplass og fikk til og med en liten tur opp mot en topp. Selv om det var kaldt og det begynte å blåse og snø såpass at vi måtte dele på det lille vi hadde av varmere klær, så er den turen det beste minnet jeg har, da hele familien endelig var samlet igjen. Det er virkelig de små tingene som betyr mest! Også kan en ikke annet enn å smile over norsk sommer da! 🙂
    Hvis jeg vinner håper jeg sånn på skrapekartet. Klør etter å kunne skrape fram Frankrike i høst!

41. Mitt beste sommerminne er overraskende nok ikke reisene jeg har værr på, men to uker hjemme hvor jeg fikk passe verdens herligste hund. Utrolig hvor lett og fort glad man blir i et dyr, og jeg forstår nå hvorfor det heter «menneskets beste venn». Fortsatt god sommer til deg. Klem. sandrah@ntebb.no