mahalo molokai

Ph-priv

Aloha! Slår ihjel litt tid med noen tastetrykk, det er wanderlust* day igjen! I ettermiddag går det lille flyet fra Molokai tilbake til Honolulu, hvor jeg har en natt (hvor vet jeg ikke enda), før avreise videre østover rundt jorden i morgen tidlig. Det skal ikke så mye til før man føler at reisedager som denne blir bortkastet, men jeg syns jeg har dandert den litt fint allikevel! Først syklet jeg for å utforske litt, opp en bakke fra Helvete, kun for å oppdage at det var en blindvei. Så jeg trillet ned igjen, og syklet en tur til den vesle “byen” i stedet. Der kjøpte jeg kjeks og ost, satt meg nede på moloen og spiste mens jeg så på de lokale fiske med spyd og fiskestang. Hawaii levde kanskje ikke opp til de o’ store forventningene om et fantastisk paradis som jeg har fått for meg at Hawaii skal være, men det har da sin sjarm allikevel!

Nå sitter jeg nede ved havet utenfor den lille hytten jeg bodde i, og skal snart ringe den ENE taxien de har her på øya for å komme meg til avgang i god tid. Så vi snakkes senere!

Ps. Jeg plukket leserblomsten Lise-Marie til å få noen håndskrevne linjer fra dette landet, men jeg har fremdeles flere verdenshjørner å utforske, så fortsett å smil til meg med ordene deres så blir det kanskje bedre lykke neste gang! Hjerte.

*Wanderlust is a strong desire for or impulse to wander or travel and explore the world.

16 Responses to “mahalo molokai”

1. Elisabeth writes:

Jeg har lenge tenkt at Hawaii er litt oppskrytt, og jeg liker å høre at det ikke nødvendigvis bare er noe jeg tror :-)

2. Hege writes:

God tur videre :)

3. Lise-Marie writes:

Synd at Hawaii ikke ga deg de største opplevelsene, men nå har du jo vært der, og da vet du jo at du kanskje ikke trenger å dra dit igjen! Blir gøy å se hvir du havner med neste fly!

4. Marthine writes:

Hvor går reisen videre, etter Hawaii? Spennende å følge deg på reisen =)

5. Gunnvor writes:

Så synd at Hawaii ikkje levde opp til forventningane dine. Håper at neste destinasjon vert betre :-)

6. Frida! writes:

Som jeg beundrer deg og reisen din! Det høres så fantastisk ut..

7. Kristin VS writes:

Åhh, den sykkelturen hørtes fin ut<3 Og jeg liker ikke sykkling engang.. :p

8. Andrine writes:

Syns det er veldig greit at du kan fortelle oss at Hawaii er oppskrytt sånn at eg kan sleppe å ha det som drømmedestinasjon lenger! hehe

9. Camilla Albertine writes:

God tur videre!

10. Eva writes:

Virker som om Hawaii kanskje er litt oppskrytt, ja. Blir spennandes å se hvor ferden går videre :)

11. Sara writes:

Hawaii har vel blitt litt spist opp av turismen de siste årene.. litt trist men jaja..
    Kos deg videre på reisen din :D

12. Annemarie writes:

Godt nytt år og god tur videre! :)

13. Rebecca writes:

Så trist at Hawaii ikke var så perfekt som alle skal ha det til :( jeg og familien har kanskje tenkt til å dra dit i sommer, får håpe det lever opp til mine forventninger da, for jeg har hatt utrolig lyst til å dra dit i mange år :D Nå har jo du opplevd så mange andre fantastiske steder på så kort tid, men hvis man går rett fra kalde norge til varme hawaii blir det kanskje litt annerledes, håper jeg! hehe :D god tur videre i alle fall! :D og kos deg i Los Angeles! Var der i 2008 og synes det var utrolig spennende med alle attraksjonene :D

14. Lene writes:

Enig med du. Ble også littegranne skuffet.. Men når vi beveget oss litt ut av Honolulu ble det bedre, men hadde bare noen timer med roadtrip der.. Men Hawaii er jo Hawaii uansett :)

15. Jannicke writes:

Kan hende det ikke er så paradisisk fordi du ikke er der turistene er, og de faktisk har laget det til paradis ^^ Hihi. Det ser jo kjempefint ut, da!

16. Siv writes:

I går fikk JEG kort i posten – åh TUSEN takk, Marie. Du er seriøs AWESOME.!!!!!!